رزرو هتل هاي تهران رزرو هتل هاي تهران .

رزرو هتل هاي تهران

هتل آوين اصفهان و هتل سپاهان اصفهان

كاخ هشت بهشت عمارت تاريخي هشت بهشت نمونه اي از كاخ هاي محل سكونت آخرين سلاطين دوره صفوي است كه در دوره " شاه سليمان " ( ۱۰۸۰ هـ. ق) بنا شده است. از باغ وسيع ( هشت بهشت ) وسعت زيادي باقي نمانده. ولي قصر تاريخي آن هنوز اثري ارزنده هتل آوين اصفهان و جالب توجه است . از آثار قابل توجه اين قصر كه نماهاي خارجي را تزيين كرده است كاشي كاري هايي است كه انواع حيوانات و پرنده و درنده و خزنده را نشان ميدهد. در دهه اخير پارك مجلل و زيبايي به همت شهرداري اصفهان در اطراف اين كاخ تاريخي طراحي و ساخته شده است كه در حال حاضر از گردشگاههاي مشهور شهر اصفهان است.

 

عمارت عالي قاپو اين قصر كه در عهد صفويه (قصر دولتخانه يا دولتخانه مبارك نقش جهان ) نام هتل سپاهان اصفهان داشت نمونه منحصر به فردي از معماري كاخ هاي عهد صفوي است كه در اوايل قرن يازدهم هجري به امر شاه عباس اول ساخته شده است. شاه صفوي. سفيران و شخصيت هاي عاليقدر را در اين كاخ به حضور مي پذيرفت . 

عالي قاپو داراي پنج طبقه ساختمان است و هر طبقه تزئينات ويژه اي دارد. با آنكه بعد از دوره صفويه به تزئينات بناها خرابي ها و لطمات جبران ناپذيري وارد آمده است ولي هنوز شاهكارهايي از گچبريها و نقاشيهاي عهد صفويه را در بر دارد و تماشاكنندگان را به تحسين وا ميدارد. مينياتورهاي هنرمندانه رضا عباسي، نقاشي معروف عهد شاه عباسي ( كه آسيب فراوان ديده اند) نقاشي هاي گل و بوته و شاخ و برگ و اشكال و حوش و طيور و گچ بري هاي زيباي آن به شكل انواع جام و صراحي در تاق ها و ديوارها تعبيه


برچسب: هتل آوين اصفهان، هتل سپاهان اصفهان، رزرو، هتل، اصفهان،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۱۸:۲۷ توسط:رزرو هتل موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :